fredag 8 augusti 2008

Listtillägg - skön snubbe!

Jag glömde ju att nämna en riktigt skön snubbe i listan nedan. Bill Nighy kvalar såklart in, tillsammans med Svante Grundberg, i "skön snubbe"-kategorin.
Han har nån slags reumatism som gör att han hälsar på en med enbart pekfingret och långfingret (fast Disney-tjejen ljög och sa att det var för att han är "blyg").

Jag hade min Goonies-tröja på mig som är den största isbrytaren någonsin, jag har på mig den så ofta jag kan i intervjusammanhang. Hemligt vapen.

Nå.

Han stannade upp, rynkade pannan och sa "Goonies? Is that a band?"

Jag sa att det var en film, och han tog sig för pannan och fullständigt kved "The film! Oh the film!" och fick på så sätt med sig hela kameracrewet, som började prata om sina barndomshjältar vitt och brett.
Bill kysste min hand när intervjun var över och bad mig hälsa till Helena Bergström. "Hon har mitt hjärta", sa han. "Hennes hjärta tillhör dessvärre Colin Nutley" sa jag. "Jag vet, jag vet...sa han. Men om du träffar henne...tell her...she has my heart. Will you?"
Jag lovade.
Men hittills har jag inte kunnat framföra hans meddelande.
En dag...

Inga kommentarer: