torsdag 3 maj 2007

Gallo Jr, pris 1-8 miljoner kronor


Varför älskar jag Vincent Gallo så mycket? Jag vet inte. Han är ju inte ett svin men nästan. Han är galen. Han är republikan. Han bär päls. Han säger oförskämda saker. Han ställer aldrig upp på en intervju om han inte får vara på omslaget.
Men han är ju The Invincible Prince Vince, och det är svårt att värja sig mot det.

Jag tycker Buffalo 66 är mycket bra, och The Brown Bunny totalt missförstådd. Den är fin. Jag gillar den. Och dessutom har han ju en av de roligaste hemsidor jag stött på. Jag hänger där rätt ofta.

Länge har man kunnat köpa möjligheten att avla Vincents avkomma till priset av en miljon dollar. Leker med tanken att låta typ Aftonbladet starta en insamling åt mig för detta ändamål. Brukade de inte ha nån grej som hette "Återbäringen" förut, där man fick skicka in en önskan och så fick man pengar för att förverkliga?

Ungen får inte ta Vincents efternamn bara, det är ett krav, och jag måste skicka in en helfigursbild på mig själv innan. Men jag tror det är ok. Bara jag ligger lågt med att jag är svensk, han gillar inte svenskar. En gång mailade jag Vincent. Han mailade tillbaka med en halv förolämpning. Sedan mailade jag igen. Då sa han att svenskar är ett jävla pack. Jag tror att det är Fredrik Strages fel.

Nå. Om Aftonbladets läsare inte hjälper mig att samla ihop 8 miljoner kronor, så skulle ändå typ en mijon kronor räcka för en natt tillsammans med honom enligt senaste bet på hemsidan. Då får man göra vad man vill med mannen förutsatt att han godkänt foton, att man duschat och att man är fri från könssjukdomar. Han uppmanar också kvinnor att kolla in slutscenen i The Brown Bunny så att man är säker på att man pallar också. Lesbiska får rabatt. Om detta har jag skrivit lite i senaste Rodeo.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men... det finns ju hur många femhundrakronorsligg som helst... Varför välja någon som kostar SÅ mycket? Är det verkligen värt det?

Caroline Hainer sa...

En mycket intressant aspekt av det hela, en bra poäng.
Men det är inte den fysiska akten som lockar (den är jag tämligen ointresserad av) utan Prince Vince himself och eftersom han hatar svenskar och svenskor så måste man peja.

Men jag har givetvis sett hela The Brown Bunny.

Christopher sa...

Skulle ungen inte ha hans efternamn? Iofs, Gallo är väl inte sådär värst coolt kanske. Men det passar till vincent. Kanske främst för att vincent är ett så fint namn.

Anonym sa...

Men jo det är värt varenda öre. Kan man ta lån för det? Sen blir man två ligg ifrån Paris Hilton och då är man redo att ta över världen!

Kristoffer Viita sa...

Det skulle ju vara soft om han döpte ungen till Rollo...

Kristoffer Viita sa...

by the way så är det ju intressant hur attraherande själva svinaspekten är hos en man. Vince kan sälja sig för en mille. Jag har alltid varit lite för snäll och gratis :P

Caroline Hainer sa...

Jag hoppas innerligt att det inte är svinaspekten av det hela utan själva missförstått geni/galen man-grejen som lockar, men man vet ju aldrig. Mitt undermedvetna brukar lura mig rätt ofta.

Nej, det är Vinces krav att ungen inte får heta Gallo och att han inte ska behöva betala underhåll eller nåt sånt tjafs.

Paris Hilton? Nej, nu sjönk Vincents attraktion i mina ögon. Trist.

Anonym sa...

Oj sorry, men tänk på att alla har sina spöken i garderoben! Ditt spöke är ju enligt Vincent att du är svensk. Men går inte det att fejka eller vill han se pass och sånt också?

Caroline Hainer sa...

Tror inte han behöver se pass, bara foton och jag ser ju inte übersvensk ut. Min University degree i engelska lär hjälpa till när jag ska putsa bort accenten också, förhoppningsvis.

Men alltså...Paris? Kan vi vara säkra på detta, verkligen? Ingen rykte bara baserat på hans låt?

Anonym sa...

Nä dom har väl varit ihop? Det är jag ganska säker på i alla fall.