lördag 19 maj 2007

Pirates arrr cool

Bra printdag. Galet bra, faktiskt. Hamnade i samma grupp som cp-tysken som droppade några idiotgrejor som vanligt (som att fråga Bill Nighy varför hans rollfigur slåss med britterna "för jag fattade inte det" när det är ganska obvious i filmen) men han drog sedan efter Bill och Geoffrey Rush. Då blev det party. Alla journalisterna, med mig och en liten irländare i spetsen I must say, freakade ur och började diskutera filmen ganska ivrigt. Det är alldeles för många frågor kvar. Totally confusing.

Det gjorde att intervjuerna blev helt underbara. Det verkar dessvärre inte som om de blir upplockade. Synd, för de är skitbra. Särskilt Chow Yun-Fat, galningen. Han fyller 52 idag så jag gratulerade honom och han kysste mig på handen, sedan började han massera en stackars tysk journalistfarbrors axlar, gick bordet runt och hälsade på alla och tog i hand. Sedan snackade vi födelsedagsfirande och han berättade att hans fru skickat honom ett litet sömnadskit "because she always asks me for help around the house".
Allt var totally cool.

En liten tjej från Malaysia var helt urfreakad, för Chow är tydligen MAJOR i vissa (alla?) asiatiska länder. Hon darrade. Jag lovar. Hon satt och darrade, det var som om Brando kom in, eller James Dean eller nåt. Hon fick inte fram ett ord. När Chow tog henne i handen...ja, det var obeskrivligt. Och sedan gjorde hon en no-no som ingen journalist får göra. Hon skämdes så. Hon höll händerna framför aniktet och frågade "I am so sorry, I am so sorry but I must ask, my family and my friends really want me to ask...but can I take a photo?"

Sånt får man inte göra. Det är no-no. Det är som att fråga efter autograf. Just dont do it.

Men Chow bah "Visst, det är min födelsedag. In fact, jag vill ta kort med alla er!". Så en efter en fick vi sitta bredvid honom och låta oss bli fotograferade. Vi var fem i rummet så det var väl ingen biggie, men i alla fall. Så nu har jag ett asskönt kort på mig och Chow där vi hänger lite tillsammans. Det ska jag skicka till min brorsa (EY, dude! Hör du mig!) så att han kan skryta för sina japanska och kinesiska vänner om mig.

Mitt mål är att folk ska skryta om mig. Därför vill jag berätta att i morgon är det Disneyland, Johnny och röda mattan som gäller. Stay tuned för fler saker att skryta om mig om. Ni kan säga att ni känner mig, det är helt okej. Typ "Min kompis träffar Johnny Depp i morgon, i Disneyland". Det är ok, go ahead. Se till att era vänner läser Jazzhands sen bara. Deal?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skryter utav bara helvete, don't you worry :-)Hälsa Johnny-boy.

Anonym sa...

Jag kan försöka få dem att hitta hit, men mina vänner har förmågan att låta bli att lyssna på vad jag säger... :)

motherfakka sa...

deal.

Peter Hainer sa...

Behover inte en Chow for att skryta om syrran.

Finns en japansk tant pa jobbet som ar stort fortjust i Yun-Fat. Pa nan personalfest bekannde hon det for mig, foljt av en ytterliggare en bekannelse att hon hade stalk'at honom efter nan presskonferens har.

Skickar du bilder?

Caroline Hainer sa...

Jag ska både skicka och posta bilder...när jag kommer hem...vilket är ytterst snart. Finns en dvärgbild jag är extra stolt över. Och mig och Chow being cosy, såklart.

Anonym sa...

bajs