tisdag 5 juni 2007

En helt ny värld!

Lidingö Tidning alltså. Att jag inte upptäckt den förut. De har ett forum på nätet där Lidingöfolket kan göra sina röster hörda. Som den här lilla gossen som behöver hjälp i ett skolarbete:

"Tjena, Mitt namn är Peder och jag går på VRG gymnasium i Stockholm. Jag tänker skriva en uppsats, och behöver lite hjälp. Jag har valt att skriva om att hela LÄNET bör få rösta om trängselskatt, men jag är inte så insatt. Ni som ÄR insatta, kan ni hjälpa mig? * Vilka är de starkaste argumenten? * Var kan jag hitta fakta som stärker dem? * Var kan jag hitta folk som delar min åsikt? Några tips vore till mycket stor hjälp!

Han får givetvis lite hjälp på traven av en likasinnad, som möjligtvis lägger sig lite över gymnasienivå i sitt resonemang, Eller också inte:

"Ifrågasätt kunskapsnivån som politiker har påvisat, när det hela grundar sig på en ideologisk premiss - en självklarhet för galna miljöpartister och socialdemokrater. Ifrågasätt hur diktatoriska beslut kan tas i en demokratisk stat."

8 kommentarer:

Anonym sa...

höhöhö

Det är alltid kul med samhällen som lever i en egen värld.

Anonym sa...

Jag börjar fundera på ifall det finns någon sorts masochistisk sida djupt begraven i dig någonstans, med tanke på hur fascinerad du tycks vara av Lidingö Tidning..? :)

Förresten, hur kommer det sig att det bara är brackor som döper sina ungar till Peder? Man kan liksom höra backslickfrisyrens morgontillfixande!

Caroline Hainer sa...

Här i Kransen (förort precis utanför stan/city/tullarna) har vi en kulturförening, en liten biograf och en årlig "konstrunda". Här heter kidsen saker som Nicolai, Saga, Norma och Moa. Ingen Peder så långt ögat kan nå. Däremot neohippies med dreads och palestinasjal.
Där ser man vad ett namn kan göra.

Jag tror mycket väl att det finns ett slags självplågardrag kombinerat med förmögenhetsförakt hos mig. Kanske gillar jag också att håna människor lite för mycket för mitt eget bästa?
Jag överlåter analysen till andra. Kommentarer på det kanske? Låt höra.

Anonym sa...

Man kan inte håna människor "för mycket för sitt eget bästa"; karmajakt är fegt, so keep up the good work ;)

Anonym sa...

Efter allt ditt slit på Foresta med att servera Ceasarsallader tycker jag du får slakta Lidingö likt en berusad Hannibal Lecter.

Anonym sa...

Jag gillar din sida också - men vände taggarna utåt först - förstod inte att din bevakning av Lidingös särintressen var ironisk.

Visserligen har min mamma jobbat på Lidingö tidning - men det var för att hon var fattig och inte kunde tacka nej till några jobb.

F.ö. är jag och mina barn gröna, gröna, görna av avund på dig som varit på The Fox's studios och träffat Homer, Marge, Bart, Lisa och Maggie.

Vi gillar Family Guy och American dad också.
Kul att Family Guy har börjat visas igen - synd att American dad inte produceras mer.

PS: Länken till din sida blev inte korrekt - så jag kom till min egen sida när jag klickade - men efter lite walraffande hittade jag hit och har redigerat länken i din kommentar.

Kristoffer Viita sa...

Jag lider också av det där förmögenhetsföraktet. Har man typ en mille, vad behöver man mer pengar för? efter det? Och att håna är väl en mänsklig rättighet när det gäller redan hånfulla människor, non?

Caroline Hainer sa...

Eller snarare - har man en mille, varför klär man sig och pratar som en mupp för?

Jag gillar tanken på hån som mänsklig rättighet. Keep talkin'....