tisdag 12 juni 2007

Gamla kompisar från förr


Idag har det varit en trip down memory lane på jobbet. Intervjuade först två av de som var med i den eminenta lilla serien Ebba & Didrik, som ju går i repris på lördag. Ah, ljuva barndomsminnen. Det var sjutton år sedan den visades. Fatta! Och jag har ändå minnen kvar.
Sedan fick jag ställa frågor till clownen Manne. Han var skön. Han saknar en "fast cirkus" i stan, och tycker inte att djur är roliga. Eftersom de inte är medvetna om att de är roliga. Då är det fel att skratta åt dem.
Clowner är i och för sig sjukt medvetna om att de är "roliga" vilket gör dem sjukt tråkiga. Eller?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Är det sjutton år sedan de visade den serien första gången?! Jisses vad gammal jag känner mig... >_<

Du menar alltså att Clownen Manne lever? Jag var helt övertygad om att karln gått och lagt näsan i vädret för många, många år sedan...

Och ja, clowner är tråkiga. Och inte bara tråkiga, de är jäkligt otäcka också. Alltid sminkade beyond recognition och med ett, bokstavligt talat, påmålat léende. Usch och fy...

Caroline Hainer sa...

Clownen Manne lever och frodas! Han har till och med ett par gig inbokade i sommar, med Parkteatern. Först var jag inne på att jag skulel intervjua själva clownen men sedan kan jag på att han är stum och bara äter banan så det fick bli "mannen bakom masken".

ja, det är sjutton år sedan. Den trogne och uppmärksamme läsaren kommer att hitta ett foto på en av de medverkande (kille) på denna blogg. Fast i 2007 års version. Ledtråd: maj.

Conan sa...

Aha! Michael Lindgren, aka Mårten Månsten?

Unknown sa...

Clowners enda funktion är väl att vad som helst som kommer efter ska framstå som bättre.

Anonym sa...

En gång var jag på fest med clownen Mannes dotter. HOn var sådär härligt frisläppt och dansade mest av alla fast hon var designated driver. Naturligtvis blev jag oerhört provocerad (både av det faktum att clownen Manne tillåtits reproducera sig och av den frisläppta dansen). Jag är en vidsynt person.

Conan sa...

Mannes dotter, är inte hon också döv eller åtminstone hörselskadad? Men hon kanske kände "rytmen i kroppen".

Kristoffer Viita sa...

Frågan är: Vem skulle ni hellre äta upp? Manne eller hans dotter?

Caroline Hainer sa...

Vad menas med "också döv"? Är clownen Manne döv? Han uppfattade, så vitt jag förstår, alla mina frågor korrekt i alla fall....Va dha rjag missat?