lördag 9 juni 2007

Nöjeshelgen


Jag vaknar sex varje morgon och tänker i panik att det är dags att gå till jobbet. Sedan tänker jag "men det är ju helg" och somnar lyckligt om. Alltså, det är inte onormalt eller jobbigt att börja nio. Jag är bara ovan, antar jag. Hittills (tre arbetsdagar) har det varit svårt.
Har fortfarande lite frilansgrejor som släpar efter och som jag borde gjort igår...idag...Men istället promenerade jag en mil, åt glass och såg om Zodiac och hade den trevligaste kvällen på länge. Kanske sedan för en vecka sedan då jag badade och unisex-bastade på Centralbadet och nästan tuppade av, av uttorkning.
Poängen är: hur kan man förväntas frilansa när det är närmare trettio ute, när det finns glass i trettiosex olika smaker och man, om man sommarjobbar på City, har ledigt på fredagar?
Va?
Nej, okej. Jag famlar bara efter ursäkter.
Jag har saker som behöver transkriberas, det är det som är problemet. Det är det som stoppar upp allting. Synd att jag inte har en sextonårig kusin som behöver snabba stålars.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte laptop:a i en park då? Då borde du väl kunna arbeta, få sol och äta glass samtidigt?

Caroline Hainer sa...

Switchbitch, du är härmed utsedd till min manager.

Anonym sa...

*fnissar och gnuggar händerna* :)

Kristoffer Viita sa...

Vilken är den bästa glasssmaken denna sommar?

Caroline Hainer sa...

Bästa glassmakerna alla somrar är:

1. Pistage
2. Cocos
3. Citron
4. Choklad

Who's with me?!?!

Kristoffer Viita sa...

Du... citron? "Williamspäron ligger etta på min lista"

Caroline Hainer sa...

Oooh..fin i kanten?

Hemligt. sa...

jag är varken sexton (snyft) eller kusin (till dig) men jag behöver snabba cash!

Caroline Hainer sa...

Åh, sweet. Bor du i Stockolm? Kan du överväga att göra idiotgöra för liten penning, typ som att transkribera ibland röriga, ibland långtråkiga intervjuer?

Hemligt. sa...

yep. söder om söder, kan man säga.

en är inte omöjlig.

fast jag vågar såklart inte tacka ja innan jag vet mer.

maila info, vetja! (adress på bloggen)

Anonym sa...

"Har fortfarande lite frilansgrejor som släpar efter och som jag borde gjort igår...idag...Men istället promenerade jag en mil, åt glass och såg om Zodiac och hade den trevligaste kvällen på länge."

Hehe, känner igen mig...