söndag 16 september 2007

Att sova eller inte sova

Senaste tiden har en del vetenskapliga (?) frågor poppat upp som flugor i min närhet. Kanske är det för att en allt för stor andel av mina vänner ser på mythbusters, jag vet inte. Men några grejor som har debatterats mer än en gång och som måste få ett slutgiltigt svar är:

1. Huruvida man kan "ta igen" förlorad sömn eller inte. Ja eller nej?
2. Om en Ahlgrens bil sväller upp till fördubblad storlek i magen. Sant eller falskt?
3. Om ordet "skönt" enbart ekar "sexuell aktivitet", eller om det kan användas i något annat sammanhang (typ "skönt väder idag") utan att någonsin eka "sängkammare", ens för en sekund.

(Och som en parantes kan sägas att jag först skrev fel, och skrev "sängkommare" vilket borde räcka som svar på fråga nummer tre.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

1. Självklart. Fråga vilken nattjobbare som helst.

2. Ingen aning, men vem äter sånt? Man får ju cancer bara av att titta på färgerna, liksom ;)

3. Ohja! Vilken skön lirare är väl ändå ett allmänt vedertaget begrepp? Ordet skönt kan användas som ett allmänt positivt adjektiv.

Anonym sa...

Jag har funderat på var tuggumin man sväljer tar vägen. Om de sätter sej runt t.ex levern. Lika märkligt som var alla sms som aldrig kommer fram tar vägen. I helgen har jag också diskuterat med ungefär 10 personer om hur neon egentligen kan vara ett grundämne

Anonym sa...

Jag och mina vänner brukar kalla killar som ser ut att röka väldigt mycket gräs för "sköna snubbar" (för det är vad de kallar varandra om de råkar träffas av en händelse. Typ: "Träffade en jävligt skön snubbe idag"). Ingen av oss vill någonsin ligga med nån av de sköna snubbarna. Så "skön" kan definitivt användas i icke-sexuellt syfte.

Caroline Hainer sa...

Om jag säger "Det var skönt" som svar på frågan "Hur var det att ta ett bad?", tänker ni på sex då?

Kristoffer Viita sa...

Beror lite på om badet var varmt eller kallt.

Conan sa...

Kommentaren "Det var skönt!" efter en dusch eller ett bad är i mitt hushåll ett finare sätt att säga att man gav sig själv en "happy ending" i samband med tvagningen. Så svar: ja, i vissa fall.

Anonym sa...

Även ordet "fett" borde kanske analyseras.

Hur tolkar man kommentaren "Det var fett" efter en dusch/bad. Eller om man fick samma svar om man frågade någon hur sexet var med en? Skulle en tjock tolka det annorlunda än en smal?

Anonym sa...

Sköna Hem