torsdag 13 september 2007

Dagen efter och dagen före


Limboland! Dagen efter natten då jag förlorade all sömn, dagen innan natten då jag kommer springa mellan fyra fester och därmed förlora all sömn igen. Bästa strategin, någon? Är det, som jag tror, att äta nyttigt och proteinrikt, samt lägga sig tidigt ikväll? Kokar pasta i detta nu. Har handlat proteinrik lax.

En grej jag föraktar: medelålders kvinnor som ber om
a) "en busig frisyr" hos frisören
b) "inget för gulligt, jag är faktiskt inte så oskyldig som jag ser ut. HAAHHA!" hos frisören
c) "nåt man bara kan dra fingrarna och lite gel i på morgonen" hos frisören (PS. Ingen säger "gel" om hårgelé. Ingen får säga gel om hårgelé.)

Var hos frisören idag. Jag bad inte om någonting av ovan nämnda saker utan bara "som vanligt", och svarade "Jag är öppen för förslag" på deras fråga om jag kunde tänka mig "nåt nytt". Jag är ett föredöme för frisörkunder världen över. Lata frisörer får göra "samma, gamla vanliga" och unga entusiaster välkomnas med förslag. Jag är en drömkund.
Nu ska jag jobba på att bli drömflickvän.
Sedan drömfilmkritiker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan tänka mig nått nytt och Jag är öppen för förslag är nog ganska säkra kort att spela ut oavsett vilket suffix du sätter efter ordet dröm... :P