måndag 10 september 2007

Det här är en bild på en maskeraddräkt från Japan. Brorsan reste tillbaka hem till Tokyo idag. Lite trist.
Idag var det "kreativt möte" med Anders Rydell, det var bra. Han vill läsa en artikel om vad som händer när man överför LA-lifestyle till Stockholm. Han tycker att jag ska skriva den, baserat på mina LA-vänners förvirring när de besöker staden.
I morgon ska jag se Kärlek på menyn med Catherine Zeta-Jones. Försöker att inte ha förutfattade meningar. Jag ska recensera.
Ska också transkribera intervjuer, det kanske tråkigaste som finns. För att hålla arbetslågan uppe har jag köpt en låda (ja, en låda) med havrebollar. De tillverkas här i Kransen på Eva-Brittas havrebollar eller nåt sånt. Jag gick dit en gång. Jag trodde att det skulle vara som ett trevligt bageri ungefär. Det var en disk och på den stod det lådor med havrebollar. Det var allt. Man kunde inte köpa dem styckvis, bara lådvis. Tjugo stycken för trettio spänn. Det är allt de erbjuder där. Take it or leave it. Måste säga att jag finner det ganska sympatiskt.
Måste också avsluta en evighetsartikel för Bon som varit på tapeten ett tag. Det som först var lätt oro över längden på artikeln (superlång!) har nu övergått till sparationsångest. Det blir aldrig klar.
Och så ska jag börja fila på mina filmsidor till Diego. Det är nog lagom med jobb för en vecka. Känner mig rätt seg efter semestern och light-jobbet i Venedig. Slösurfar resesidor och försöker planera in en ny jobb/semester redan nu. Fast helst semester. Funderar på Gdansk. Jag har lovat besöka min farbror. Han pratar inte engelska, bara polska. Jag kan inte ett ord polska (jo, ett. Jag kan säga hej) så det kan bli intressant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Polen är ett fantastiskt land att besöka. Själv är jag såld på Krakow. Och en grej till med Polen: varje stad verkar ha ett eget tortyrmuseum. Det är nåt slags polskt McDonalds. Åk!
Jag kan även utöka din vokabulär något: swanj betyder elefant. Om du skulle råka ut för någon som kliver på dig eller nåt.

Caroline Hainer sa...

Jag gillar ordet "Krakow". Det är lagom hårt och bra. Gillar förvisso också ordet "Gdansk" som bara är knasigt. Jo, det får nog bli en tripp. Om inte annat så för att hedra min farbror som nästan började gråta i telefon när jag skrek "I visit" typ tretton gånger medan han slog upp orden i ett lexikon. Han började alltså inte gråta av frustration utan av att han blev glad.