onsdag 5 september 2007

Sista natten med Venedigganget

Slut pa jobb, slut pa intervjuer. Idag gjorde jag min sista. Nu vantar beachen, de mystiska granderna och en hel del gelato. Basta intrvjun hittills blev otippat Todd Haynes (Velvet Goldmine, Far from Heaven och nu Bob Dylan-filmen I'm not there). Trevligare an vantat: Heath Ledger. Ocksa otippat bra intervju med Adrien Brody. Jag har traffat honom forut, da var han lite trott, svar och allmant butter pa ett konstnarligt New York-satt. Nu var han glad och trevlig och garvade.
Men hojdpunkten var sjalvklart Wes. Kan jag saga nagonting annat? Nej, det kan jag inte. Man kan inte ljuga nar det kommer till Wes. Jag ska rama in hans autograf. Man ser inte vad det star. Jag skulle kunna saga att det star George Clooney eller Jaques Chirac. Men det gor jag inte. Det star Wes Anderson och jag vill inte ha nagon annan autograf i varlden. Forutom Shakespeares som tydligen ar vard miljarder.
Na.
Slut pa jobb, slut pa filmhang. Maste saga att det ar cool med mig, jag vet att jag kommer tillbaka nasta ar. Jag bara maste.

Inga kommentarer: