lördag 8 december 2007

Digital bo(r)tgöring


Jag har startat en grupp på Facebook som heter Vi som lärt oss den hårda vägen att känslig info inte ska skickas digitalt.
Egentligen ville jag ha ett annat namn. Vi som lärt oss den hårda vägen att det man tror är privat på Facebook inte alltid är det till exempel eller helt enkelt Vi som ständigt gör bort oss på Facebook.

På förekommen anledning, givetvis. Jag är en åsna. Och nu måste jag fly landet. Så jag åker till Tokyo den 22 december för att bli en bättre människa. En som tänker först och agerar sen, till exempel.

Förlåt alla.

6 kommentarer:

Peter Hainer sa...

Vad ar det du gjort?

Caroline Hainer sa...

Någon ledsen. Som jag inte vill ska vara ledsen. Eller upprörd. Eller sårad.

Anonym sa...

Se det positivt, det kunde ha varit värre: någon kunde ha gjort dig ledsen.

Måste ärligt erkänna att jag gick med i tron att det inte bara inbegrep Facebook-bortgörande utan all form av internetrelaterade informationsmisstag... jag blev av med en praktikplats pga min hemsida när jag var 22, liksom o.O

Caroline Hainer sa...

Ah! bra approach! Vi lägger till det i stadgarna för gruppen. Gå med igen! Vi startar en diskussion "andra internetrelaterade informationsmisstag". En bra idé. Tillsammans är vi starka.

Anonym sa...

caroline hainer

kan du adda mig på msn.

skulle gärna vilja snacka med dig

Anonym sa...

oj jag glömde skriva min

msn adress i första inlägget..

men adda Lazio49@hotmail.com

det är några frågor som jag skulle
vilja ta upp med dig.