torsdag 24 april 2008

Björntjänst (haha! En ordvits!)

Det första pressdamen säger till oss är att Semi-Pro är riktigt, riktig grabbig. Sedan säger hon att björnen som förekommer i filmen faktiskt dödade sin tränare.
Jag tycker att det ger en viss tyngd åt filmen. Björnen vägrade vara villebråd. Vägrade vara clown och dansa efter nåns pipa.
Men kanske var det något av en björntjänst att låta oss få ta del av den informationen, björnen förekom trots allt ganska mycket och varje gång tänkte man "Stackars björnen" eller "stackars tränaren" eller "oj, oj, oj, nu är den arg på riktigt!"
Filmen i övrigt? Idel grabbskämt. De flesta kul. Dock en liten parantes i Will Ferrells karriär, detta, det måste väl sägas. Vad är grejen med att han ska låtsas vara sexig hela tiden? Är Old School den enda filmen han inte låtsas vara playboy i? Eller har jag fel?
För övrigt är Will Arnetts eviga pokerfeja en gåva till mänskligheten. Eller "kvinnorna" om man nu ska köra på Ferrells sexy-grej.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stranger than fiction iofs. Men den räknas kanske inte?

Tiger sa...

I Elf spelar han definitivt inte på sin sexighet. Inte i Talladega Nights heller. Exempelvis.

Nu har jag ju inte sett filmen, men som stort fan av Blades of Glory och The Anchorman måste jag säga att den verkar lovande. Riskerar jag att bli besviken?

Något som är lite festligt är ju att Jackie Moon, som ju innan han blev involverad inom basketen, var ett one hit wonder vars låt faktiskt var bra på riktigt! Videon till Love me Sexy har jag kört en massa gånger i rad på Youtube. :-)

Caroline Hainer sa...

Helt rätt. Jag har famlat i blindo. Han kör inte sexy-grejen där och inte visste jag att det fanns en Jackie Moon på riktigt, jag var bara helt involverad i björnen.

Ska absolut kolla YouTube, på inrådan.

Och nej, inte blir man besviken. Räknar man filmkvaliteten i antal skratt per minut (LPM) så är den oerhört njutbar.
Om än bagatell.

Tiger sa...

Jag uttryckte mig nog lite klumpigt är jag rädd. Jackie Moon har sannolikt inte funnits på riktigt; det jag skrev var en beskrivning av det jag hört om Jackie Moon i filmen.

Men låten är inte dålig för det. Tycker inte jag i alla fall.

Bra, en bagatell med Will Ferrell och högt LPM (ny användbar term för mig) är precis det jag behöver.

Caroline Hainer sa...

Laughs Per Minute. En synnerligen användbar term.

En komedi kan vara usel men ha ett högt LPM.
Då kan den ändå vara sevärd.