lördag 17 maj 2008

Kusinen från landet

Ett skönt minne från ca år 1999

Mammas kusiner från landet (Sundsvall) är imponerade av att brorsan åker skateboard. De frågar en massa om skateboarden.
"Men hur åker man på den?"
"Åker man ensam eller åker man flera stycken?"

...och så den bästa frågan:
"Men var åker man sån där skateboard nånstans då?"

De är uppriktigt intresserade och blir imponerade av Peters svar.
"Men det ser ju fantastiskt ut när ni åker, ni borde ju kunna uppträda på en cirkus eller någonting!"

2 kommentarer:

Peter Hainer sa...

Jag hade mer taktkansla da.



Akte jag skate 99, forresten?

Hade for mig att min brutna arm, 95/96, andra gangen, satte stopp for sadana aventyr.

Caroline Hainer sa...

Shit! Var det så länge sedan! Ja, det kan stämma. Jag vill minnas att jag tyvärr bodde hemma vid tillfället.