tisdag 13 maj 2008

Newsflash!

Stoppa pressarna! Såg precis Claes Elfsberg gå förbi Stureplan. Anmärkningsvärt var att han hade på sig en röd vindjacka (vindjacka!) och en ryggsäck som såg ut som en kabinväska, fast med ryggsäcksband.

Vindjacka!
Ryggsäck!

Han hade beiga chinos och jag såg inte skorna men jag gissar på seglarskor.

Det här förändrar ju helt min bild av nyhetsankaret och kvinnofavoriten Claes Elfsberg. Jag som trodde att han alltid var en air av elegans.
Det här förändrar ju allting.

3 kommentarer:

Tiger sa...

Du raserade även min bild av Claes Elfsberg. Fullständigt.

Nu har du illustrerat den här bloggposten med en bild som är rätt icke-Elfsbergig egentligen. Det är ju nästan lite Bengt Fahlström-varning på det där fotot.

När Claes Elfsberg ler så brukar han le svalt. Nästan kallt. Och så de där isblåa ögonen och den blonda prydliga frisyren.

Genom åren så har jag faktiskt tänkt "SS-officer" när han dykt upp i rutan. Jag har ofta föreställt mig honom med den där svarta uniformen med dödskallen på skärmmössan...

En politiskt inkorrekt fundering, jag vet. Säkerligen är han ju inte nazist ideologiskt. Dock utseendemässigt.

Caroline Hainer sa...

I could not agree more. Jag tror därför att en av anledningarna till min/vår besvikelse av att se Herr Claes i vindjacka därför också bottnar sig i att vindjackan gör honom mänsklig.
Ofarlig.
Närapå hemtam.

Man vill ju att det bakom det vita leendet av kontrollerad elegans ska ligga något förbjudet.
Inte ett par seglarskor.

Peter Hainer sa...

Whatta scoop!