måndag 12 maj 2008

Sommartorka

Silly season. Har den börjat redan? För min del verkar det onekligen så. Har ytterst lite att göra. En Batmangrej här och en Sex & the City-grej där.
Sedan lite eventuell flyttpackning (hur kan jag äga så många saker?) och pollenbekämpning. Kanske ser jag lite film, vilket är mitt yrkes motsvarighet till att läsa rapporter, gå på seminarier och åka på konferenser inbillar jag mig.
Det är vid såna här tillfällen som jag fascineras extra mycket över fenomen såsom "jobb". Fasta tider. Fast arbetsplats. Arbetsuppgifter och sånt.
Tar upp telefonen för att ringa någon som kan tänkas vilja äta lunch, eller åka till Kungens Kurva på studiobesök på Citygross men inser att folk är upptagna av sina jobb. De jobbar. De kan inte komma loss.
Fascinerande.

3 kommentarer:

30-nånting sa...

Haha, du kan höra av dig till mig när som helst. Just i dag jobbar (ehrm) jag till exempel hemifrån.

Peter Hainer sa...

Jag har natt en "level-up" nar det kommer till jobb.

Niva 1
Vanligt jobb for folks har: normallanga timmar (9 pa kvallen). Kostym.

Niva 2
Reklamjobb: langa timmar, dagligen (11-02 pa kvallen/natten eller langre). Casual klader.

Niva 3
Reklamjobb: Normallanga timmar (8-9 pa kvallen), fast med grymt tempo (lika mycket gjort som 11-02 tiderna). Kostym.

Ett gang ar till och jag nar niva 4. Som troligen ar mindre timmar men annu mer stress.


...jag har ingen direkt poang med det har inlagget...

Caroline Hainer sa...

Good for you, boy. Good for you...Eller?