onsdag 17 december 2008

De mest världsfrånvända citaten jag har hört

1. "Dricker arbetare juice?" (rikemansson till flickvän, angående deras inhyrda hantverkare)

2. "Jag säljer klänningarna för 22 000 kronor styck så att alla ska ha råd med dem" (dam i snofsig butik i Stockholm)

3. "Men att ni inte uppträder på cirkus med det där!" (häpen norrländsk släkting som imponeras av lillebrors skateboardåkning)

4. "Till modesidorna tänkte jag ta snygga, fräcka catwalkbilder från NKs visning. Den är ju den viktigaste modevisningen i Sverige" (norsk AD på ungdomstidning)

5. "Min dotter har emigrerat - till Södermalm!" (överförfriskad Lidingöherre på löjligt påkostad studentbjudning)

6. "De har en helt annan syn på det här med hygien där i Kina" (dam på tunnelbanan)

7. "Jag tror inte på Body Shops produkter för de är inte testade på djur" (en nära vän)

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Kallar du mig demokrat en gång till slår jag ihjäl dig1" torde väl platsa.

Kristoffer Viita sa...

haha trean var ju bäst...

MANNY-KEN sa...

Nr 4. HA hA HAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!