söndag 7 december 2008

Önskelista julen 2008

1. En tam lemur att gosa med.
2. Mod, så att jag kan be folk dra åt helvete då och då. De som förtjänar det, alltså.
3. Blandband. Så att jag kan upptäcka lite ny, bra musik utan minsta ansträngning. Win-win!
4. Ett jobb som går ut på att gå på pressvisningar, kanske blogga lite om det och sedan skicka en faktura på ett imponerande femsiffrigt belopp varje månad. Yes, please.
5. Att mitt ansikte sakta men säkert antar drag som liknar Molly Ringwalds. Eller Liv Tylers.
6. Ett pampigt porträtt av mig själv, målat av en konstnär, i avancerad oljefärg eller akryl eller någon arty teknik som "collage".
7. Bättre rankning på det där satans Compare People på Facebook. Mina "vänner" hatar mig, uppenbarligen. Jag ger mig inte förrän jag får åtminstone EN röst på "prettiest eyes" eller "best hair". Är det så svårt? Är det verkligen så himla svårt? Snåljåpar.
8. Ett party där en St. Bernardshund springer runt med en liten tunna med en liten kran på runt halsen, som man får fylla på sina glas med (fatta! Det ska jag banne mig ha på mitt bröllopsparty om jag gifter mig)!

PS. En rolig grej är att förvånandsvärt många saker från förra årets önskelista på Jazzhands faktiskt gick i uppfyllelse!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du hittar nummer fyra och de behöver två...

Anonym sa...

Du ÄR redan lik Molly Ringwald.

/Max

Peter Hainer sa...

Var just pa vag att bestalla the next best thing, den har;
http://store.shopping.yahoo.co.jp/soshina/b08sg001256.html
nar jag kom pa att du behover helium till den.

...doh. Julstress.