tisdag 6 januari 2009

Det stavas service

Brorsan beställer en ritplatta från något dataföretag som heter DigiSwe men får den inte. Här är deras sköna förklaring till varför:

Hej Peter,

På grund av fel i ordersystemet kunde vi inte se att en betalning hade gjorts så vi har avvaktat från att skicka denna. Men nu när du undrade så kollade vi närmare på det och olyckligtvis hade betalningen gått igenom så din vara är avsevärt försenad. Den kommer tyvärr att skickas till adressen som angetts vid beställningen.

God fortsättning!


Även om "olyckligtvis hade betalningen gått igenom" är en fantastisk mening från en kund som undrar varför han inte får sin vara, så tror jag nog att det sista hånet "God fortsättning" toppar det hela som ett vackert, rött körsbär.


Dessvärre betyder detta att brorsan blir kvar ännu en mansålder i Tokyo antagligen. Han säger att serviceandan där är lite annorlunda än här.







1 kommentar:

Peter Hainer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.