tisdag 13 januari 2009

Idag går det bra

Skriver fantastiska texter i rasande takt:

Framtiden i framtidsfilmer i vår. BAM! Klar!
Varför eyelinern är bästa sminket. Swosh! Klar!
Filmrecension: Synecdoche (som jag slutligen, efter mycket om och men, väljer att se som ett missfoster of a film och ger den bottenbetyg). Done.
...och slutligen filmrecension av Danny Boyles Slumdog Millionaire. Mycket bra film, men kanske inte Golden Globe-värdig. Check.

Nu, dagens andra arbetsuppgift, se en tecknad film om ett gäng daggmaskar som startar discoband (röster av E.M.D.) och med Bert Karlsson som "Promotorn". Vissa dagar avundas man ju inte alla dessa rbetare som sitter på sina kontor, helt enkelt. Boo-jay!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Neej, var den inte bra alltså? (Synecdoche.) Jag hade förhoppningar, vilket jag förstås alltid har när PSH är med.


/Max

Caroline Hainer sa...

Kära Max, det är en sån där film som får femmor av vissa och ettor av andra. Jag skulle mycket väl kunna argumentera för att den ska ha toppbetyg men den berörde mig inte särskilt mycket, i alla sin smartness, så därför blir det motsatsbetyget istället. Hoppas att du ser den och inte håller med mig.