tisdag 25 mars 2008

Brysseltime

Nej, jag vet faktiskt inte heller riktigt vad som finns i Bryssel förutom "moules frites", alltså ostron, NEJ, MUSSLOR, med pommes vilket verkar helt vidrigt.
Men jag är säker på att det bakom varje litet hörn vilar en snofsig modebutik, en utsäkt ostaffär och ett litet "patisserie". I morgon får jag reda på om det stämmer.

Så här gör man, enligt K, "en Carro" (och for the record så hatar jag egentligen det smeknamnet):
K (till en snygg kille): "Tjena. Hur står det till?"
Han: "Bra. Jag har ätit ostron."
K: "Fy fan vad äckligt."
Han: "Tycker du? Jagtycker dte är rätt gott."
K: "Nej, det är skitäckligt. Usch. Skulle aldrig äta nåt så vidrigt."
Han: "Nähä..."

Det berättade han för mig i teleon igår.
Jaha.
Nähä.
Vi får väl se i morgon alltså.

3 kommentarer:

Jonas sa...

Nu är det ju ändå viss skillnad på ostron (huîtres) och musslor (moules)...

Kristoffer Viita sa...

Subtil spons för någon musseldistributör? I'm on to you!

Anonym sa...

Jag blev grymt besviken på Bryssel.
Man tror sig hela tiden vara i Paris och när man går på trottoarerna bara väntar man på att få bli omsprungen av någon chic svassande fransyska på höga klackar (och med pudel i koppel), men ack nej...

Bara fula inrökta belgare, tung mat och hemskt väder.

Ska bli kul att se vad du tycker!