onsdag 15 oktober 2008

Så här ser ett samvete ut:

Det här är Mårten.
Han ger mig dåligt samvete.

Han vill att vi alla ska bli blodgivare.

Ja, jag vet att man "borde". Jag smackar upp en bild av honom med den där vädjande blicken, och den lätt anemiska hudtonen, så jag i alla fall kan känna att jag "gjort något".

Jag åt lunch med honom och Leo på TV4 idag, där de jobbar med ett populärt program som heter "Idol". Jurist-Magnus anslöt sig till lunchen. Från och med nu, när Magnus är med, ska jag alltid säga "Jag tog med mig mitt juridiska ombud".

Innan var det pressvisningsgrej. Alltid väldressade Olof visade klädnyheter som får mig att känna mig som en analfabet ("Det här märket känner du väl till?").
Nej.

Jag var där för skönhetsgrejorna, inte kläderna, och provade C-vitaminpulver från Dr. Sebagh och åt lax med västerbottenkräm istället.

På väg ut stötte jag på en tjej med rött läppstift och pälsstola, och en fashion girl som, jag lovar, fick ducka i hissen eftersom hon var så lång.

Analfabet var ordet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

For the record så är det bara Mårten som jobbar med barnprogram. Jag har hand om vuxenunderhållningen. Inte för att det spelar någon roll, men for the record som sagt.

Anonym sa...

Vi lämnade aldrig blod, varken jag eller Leo. Vi pratade om det hela dagen, men har fortfarande inte spillt en droppe.