söndag 5 oktober 2008

Spännande nyheter!


1. Jag är inte avigt inställd till barn längre. Jag har träffat en skön liten kille. Ruben heter han. Snart ett år. Idas unge. Jag tror att det är första gången, banne mig, som mitt hjärta smälter för en liten baby. Med detta yttrande skapar jag fienden, det förstår jag. Alla runt omkring mig som har barn och i detta nu tänker "så du har hatat min avkomma?"
Det är inte sant. Jag gillar era avkommor. Men jag har inte velat ha en själv, förrän Ruben kom in i mitt liv. Jag kan inte förklara, det är väl kärlek antar jag. Oberäknelig och irrationell.

(det här är, för övrigt, den första bild jag någonsin tagit av mig själv och en baby)

2. Jag skönhetsbloggar och det är mycket roligt. Det är dock inte så många som vet om det ännu så gå gärna in och kolla hur jag sköter mig. Låt mig få veta.

3 kommentarer:

wow sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Kärleken är ömsesidig, hälsar Ruben, som aldrig tidigare blivit fotad med en skön skönhetsredaktör.

Anonym sa...

Jag gillar din skönhetsblogg och ser fram emot rapport om ögonserum.

(Nä, på riktigt!)