lördag 4 oktober 2008

Yttersta dagen

När kommer den yttersta dagen egentligen? Har vi inte väntat länge nog?

Eller är det dags för mig att snappa, handla ett hagelgevär och "ta saken i egna händer"? Jag talar om alla samhällets fienden, såklart. Som Oprah och Johan Staël von Holstein. Alla som måste försvinna innan jag kan sova lugnt.

Varför är det tabu att hata? Det kanske inte är tabu, det kanske bara är min katolska uppväxt som gjort att jag tror att det är en dålig grej. Det kanske är helt okej att hata? Jag hatar massor av saker. Och folk. Länge har jag dock levt i tron att det hela kommer att lösa sig på den yttersta dagen. Då kommer de få sitt straff.

Haha, säger jag då. Haha.

Men när kommer den där yttersta dagen egentligen? Har vi inte väntat länge nog nu? Det är min enkla fråga.
Min uppriktiga, och något oroande fråga. När kommer domen?

Inga kommentarer: