onsdag 25 juli 2007

Den kulturella mobben shall rise again!

Jag tar bladet från munnen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kom att tänka på svenska Simpsons häromdagen. Har aldrig sett det men lyckades inte hitta nåt klipp heller, det närmaste jag kom var det här skräpet: http://www.youtube.com/watch?v=rRYzl_me93A

Caroline Hainer sa...

Det är det jag säger - det är som om det aldrig hänt!
Skiten som du hittade på YouTube är inte ens i närheten av hur det var. I'm tellin' ya.

Anonym sa...

Det måste ha varit hemskt. Hur länge gick det på svenska?

Caroline Hainer sa...

Typ tre avsnitt innan de tog förnuftet till fånga....

Anonym sa...

Men vilka gjorde rösterna egentligen?

Caroline Hainer sa...

Totalt anonyma röster. Jag vet bara att Bart spelades av Annica Smedius och Homer av Per Sandborgh. Men typ helt anonyma röster, inte Bert-Åke Varg och Kim Sulocki, som annars är de eviga dubbningsrösterna.

Anonym sa...

Hmm... läste din text i tidningen. Härligt att du hade översatt dom så fint klingande citaten på engelska till svenska. Så mycket för din kulturella mobb och dess trovärdighet...
Lycka till "experten"

/
Niclas

Caroline Hainer sa...

Ja, ironin där är ganska tjock; klaga på svensk dubbning och sedan översätta citaten. Ha! Men jag kan bara hänvisa till att min arbetsgivare - City - är sjukt folklig och inte trycker engelska citat.