tisdag 24 juli 2007

Geek men inte freak


Jag är nervös inför fredagen. Jag ska tydligen tituleras som "Simpsonsfreak". Hm. Jag vet inte. Är det så rätt? Är jag ett freak verkligen för att jag kollat på en del simpsonsavsnitt i mitt liv?
Att jag varit med och bakat både en och två Homertårtor har i alla fall inte jag avslöjat för fyran. Det var ju för övrigt tio år sedan och borde vara preskriberat.
Jag trodde att jag var expert. Eller "kunnig" i alla fall. "Simpsonskunnig". Om det inte räcker med "frilansjournalist" och/eller "filmskribent". Är jag överkänslig?

Efter lunch: Puh! Har ändrat. Jag är expert nu. Hellre expert än freak även om själva "expertisen" är lite upp till bevis...
PS. I morgon: filmen! Tune in för lite förhandsinfo utan spoilers.

6 kommentarer:

Steelwheels sa...

Har du sett den här grejen om ord som Simpsons bragt det engelska språket?

http://www.cracked.com/index.php?name=News&sid=2258&pageid=2

Jag vet inte hur korrekt sammanställningen är, men den är onekligen intressant.

Hur går det med Deathly Hallows? Sträckläste hela boken i söndags.

Caroline Hainer sa...

Tackar som frågar! Började igår. Känner mig kluven. Å ena sidan vill jag läsa allt skitsnabbt innan nån hinner avslöja allting för mig (bara en tidsfråga). Å andra sidan vill man ju suga på karamellen.
Har väl plöjt en fyra kapitel.

Bra med orden där, kanske kan jag droppa något vackert och initierat om det i direktsändning. Super!

Anonym sa...

Det är vackert att vara ett freak... det är åtminstone vad jag alltid har försökt intala mig själv :)

Say it loud: I'm a freak and I'm proud!

Caroline Hainer sa...

I'm an expert and I'm proud!

Peter Hainer sa...

For mig utan access till svensk teve, vad ar dealen?

Caroline Hainer sa...

Det kommer ligga på tv4.se under fredagen...tror jag...ganska säker.