onsdag 11 juli 2007

Långsittning

Jag fattar inte hur man ställer in en stol så att man sitter ergonomiskt riktigt. Hur jag än sitter får jag ont i nacken, som knakar om man vrider lite på den. What the f?
Jag fattar heller inte hur man håller reda på 410 mail i mailboxen. Livet på redaktionen är då rakt inte som livet hemma i soffan.

Nå.

I natt drömde jag värsta million dollar movie plot; Ben Affleck som soldat, gifter sig med snyggaste tjejen i stan. Säg Claire Danes. Det är femtiotal. Ben kan när som helst bli inkallad. Han är jättesweet mot Claire, och hon blir mottagen med öppna armar av hans familj som tar med de båda på drömsemester där svärmorsdrömmen Ben visar sig vara psyko och börjar terrorisera och förnedra sin unga fru. Eftersom han är en svärmorsdröm, soldat, soon-to-be-krigshjälte och manligt snygg så kan ingen tro på Claire. Det slutar med att hon dör.

Vaknade upp och kände mig som om jag hade en miljon dollar i fickan. Vid närmare eftertanke - kanske inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du ska skicka in ditt filmförslag till Hollywood; efter att ha spelat sig själv i Jay & Silent Bob Strikes Back så finns det nog ingenting Ben Affleck tackar nej till :D För övrigt var det efter den filmen jag fick respekt för honom(!)

Anonym sa...

Jag skulle i alla fall vilja se den filmen... Cheesy or not.

Caroline Hainer sa...

Jag fick respekt för Affleck efter Hollywoodland. Underskattad. Jag intervjuade också honom i London. Han hade lila skjorta och tuggade grönt tuggummi. Respekt.