onsdag 10 oktober 2007

Idag har jag träffat...

Idag har jag träffat kända människor. En har skitstor käke och en mycket fascinerande lugg. Som en busig pojke fast han är runt fyrtio. Jag kunde inte låta bli att stirra på hans lugg hela tiden, och den där tesen som ramlar fram i pannan hela tiden. En skön look jag önskar fler fyrtioplussare anammade. Björn Ranelid-luggen kallar jag den. Jag är helt klart för.

Tyvärr hade han chinos. What's up med dessa chinos? Fler och fler kändisar man träffar dyker upp i chinos. Vad är grejen? Är det stort i USA? Är det klädesplagget framför andra när man ska visa att man må vara känd skådespelare som kysst Julia Roberts men nog kan vara helt down to earth ändå? Fattar inte. Chinos, vad i helvete.

Sedan träffade jag en känd regissör. Han var fulare än jag trodde. Skum pottfrisyr. Gjorde mig besviken eftersom jag hade trott att han skulle ha en magikers elegans med tanke på den senaste filmen. Han hade i och för sig lång, svart rock. Och grå halsduk. Trés magiker.

Sedan kom filmens stjärna ut från studion och hälsade. han hade keps, vilket jag uppskattade. Och pandasmink runt ögonen vilket jag uppskattade mest av allt. Kändes som att stå och prata med typ Johnny Rotten eller nån. Varför jag nu behövde låtsas det när det faktiskt var en tvättäkta stjärna som stod framför mig. Faktiskt, och detta är hemligt, den första internationella stjärna jag skickat ett fanmail till. Jag var typ tolv och hade sett honom i Mio min Mio.
Det sa jag förstås inte.
Men jag snodde med mig en sten som låg utanför studion och som var en del av typ tio tusen andra stenar som användes i nån scen där en fet byggnad sprängs.

Ännu en dag i livet som frilansjournalist. Nu ska jag ta flyget hem.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det nån speciell anledning till varför du inte name dropar dina kändisupplevelser, nu när du ändå beskriver dem i runda slängar? Undertecknad är ju helt tappad vad gäller Hollywood, så jag förstår inte alls vilka du menar när du inte är rättfram; man vill ju känna lite stjärnglans through association, liksom... även om man bor i Örebronx :)

Caroline Hainer sa...

Just den här gången är det lite hemligt. Det brukar det inte vara. Men just den här gången....

Thomas Bergsell sa...

Mio min mio hade ju en ung herr Bale med. Är det han som får dig att plocka sten?

Caroline Hainer sa...

Mina läppar är så att säga förseglade.

30-nånting sa...

Jag gissade också direkt på Bale - och är det han är jag just nu så grymt avundsjuk så att jag håller på att krevera!

Steelwheels sa...

Förlåt, men jag kan inte låta bli att spekulera. Dina ledtrådar var ändå rätt uppenbara. Du har varit på någon The Dark Knight-tjosan. Christopher Nolan är regissören som saknade en magikers elegans, trots "The Prestige" (som jag tittar på exakt nu). Aaron Eckhardt är mannen med jättehakan och chinos, han hånglade med Julia Roberts i Erin Brockovich. Och så Christian Balle.

Your cover is officially blown.

Och jag håller hädanefter käften.

Men försök inte lura oss... Vi vet nog!