måndag 15 oktober 2007

Inland Empire

Jag blir provocerad av planchen. Inte av planchen i sig, men planschen i syfte att locka folk till att se filmen. Jag såg filmen. Jag har hyfsad IQ och gillar David Lynch sådär generellt. Men jag såg filmen, som sagt. Det misstaget gör jag inte om.

By the way, varför har jag plötsligt halkat ned från "Funniest" till "3rd funniest" på Facebook? Vad har hänt? Vad har jag sagt som varit så uppenbart tråkigt? Vem är det som, från ingenstans, kommer och är roligare?

Vidare undrar jag hur mycket man bör betala för en fåtölj. Såg ett par mycket vackra på Myrorna. 1400 kr styck. Bättre begagnade.
Ny öronlappsvariant från Stalands kostar runt fem tusen.
Shitty variant från Myrorna under åtta hundra.

Igår körde jag total retail therapy (det finns inget svenskt ord för det, Joel! Köpterapi? Nej, inte alls samma sak) och köpte ett sängbord jag inte behöver. 625 kronor. Fick bära hem det i regnet. Lyfte mitt humör marginellt och tillfälligt. Så syftet uppnåddes. Jag lyckades. Bra gjort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är inte 1400 kr på Myrorna ganska mycket pengar? Pengarna går ju inte ens dit de ska, liksom, så man får ingen gloriapoäng för sina inköp heller :\

Retail therapy = shoppingterapi? Det är ordet jag skulle använda åtminstone.