torsdag 4 oktober 2007

Jag - en punktlig person

Det här med Facebook alltså. Jag, liksom alla andra i världen, har också hoppat på tåget. Och vad har man för det? Man får reda på exakt vad ens vänner tycker om en. Mina vänner anser att jag är punktlig och "most likely to suceed". Det är ju trevligt.

Men av fem tillfrågade svarar noll personer att jag har bäst hår i bekantskapskretsen.
Noll personer skulle ta med mig för att shoppa kläder.
Noll personer tycker att jag är snygg
och noll personer vill ligga med mig.

Men alla tillfrågade är rörande överens om att jag är sjukt punktlig.
Jag hatar Facebook.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lack på dig. Pga din blogg har jag nu fastnat i compare-me-träsket, och är skitsur för att min enda placering är som TVÅA i "better in science". Hur lamt är inte det?

Kristoffer Viita sa...

Facebook är ondska och pennalism.

Staffan Björkman skriver att det är som högstadiet: http://staffan.blogg.se/1187810829_hgstadiepersonerna.html

Anonym sa...

Punktlighet är ju en av komplimangerna som Ali säger till prinsessan Jasmin i Disneys Aladdin. Han säger ingenting om att han vill ligga med henne. Och till slut fick han ju henne ändå!

Caroline Hainer sa...

Joel, du är en sann glädjespridare. Och Nanci, jag vet verkligen hur det känns. Tvåa i "Better in science"? Jag är ledsen men då tar jag hellre "most punctual". Fy fan.
Nu är det jag som går och jämför lite fler folk på Facebook...inklusive dig, Kristoffer!

Anonym sa...

Min enda tröst för närvarande är att en av mina kompisar antydde att jag sprider sån skräck omkring mig att ingen vågar rate:a mig... De borde ta bort skip-funktionen. fast i så fall hade jag varit tvungen att välja vem av mina kusiner jag helst hade velat ligga med. Brrr.

Caroline Hainer sa...

HAHA!

Men den där knasiga funktionen ställer så många frågor. Vem, till exempel, har jag blivit jämförd med för att någon ska välja bort mig som "generös"? Det stör mig otroligt mycket.
Eller "would I rather be stucked in handcuffs with". Vad skulle det vara för fel på att bli fast i handklovar med mig? Miffon.
Vem? Vem? Vem?
Jag kommer totalsyna mina sk. vänner från och med nu...

Kristoffer Viita sa...

Haha, go nuts!
En grej helt off topic, du som kan mycket om film. Hur många svenska filmer med gayrelationer har man egentligen gjort? Jag kommer typ på två: Ben & Gunnar och Fucking Åmål. Och nån gammal Loa Falkmanfilm. Finns det fler?

Caroline Hainer sa...

Hm. Det är inte nåt expertområde direkt men jag kommer också på "Du ska se att det går över" och den där extreeeemt pinsamma "När alla vet". Är du verkligen intresserad har nog RFSLs bok- och filmhandel en del svar...men det är sant, jag kommer inte på särskilt många.
Men du, Ben och Gunnar, klassades inte den som "en film om manlig vänskap"? Också food for thought...