söndag 13 januari 2008

Hjälp mig

Vaknade med den starka övertygelsen att det finns något jag bör skämmas över. Kan bara inte komma på vad.

Bar jag clownnäsa igår omedvetet? Nej.
Gick jag ut utan byxor? Nej.
Förolämpade jag någon å det grövsta? Tror inte det.

Vad är det jag ska skämmas över? Hjälp mig, påminn mig. Jag har glömt. Kanske ska jag också besträffas för min handling på nåt vis. Men jag har svårt att utmäta ett straff eftersom jag inte vet vad jag gjort.

Låt mig veta. Jag är idel öra. Och tills dess går jag omkring med slokande huvud och brännande kinder. Okej?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vanlig hederlig bakisångest, måhända?

Caroline Hainer sa...

Nope. Om det vore så enkelt. Men nej, jag dricker ju inte. har vi inte konstaterat det tidigare?

Anonym sa...

Man kan få bakisångest ändå. Särskilt om man varit toksprallig. Eller hävt i sig åtta Red Bull på en kväll. Or maybe that's just me..? o_O

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.