måndag 21 januari 2008

Rörande reklammän

Café på söder kl. 11.38

Reklamare ett: "Mission Possible" då? Är inte det jävligt coolt?
Reklamare två: Jo, det är fan kul! Haha! Och så har man en typ Tom Cruise-lookalike i filmen. Eller, jag såg en trailer i helgen om en film med en tidsresa, eller en sån där tidsresa där man förflyttar sig. Typ teleporterar sig.
Och allt ska ju ha taglines nu för tiden, och den här var "Anywhere is possible". Du vet, istället för "Anything is possible". Jag bah, det där skulle man göra nåt coolt på. Med rätt kund så.
Ettan: Jag gillar "Somebody is perfect" också.
Tvåan: Snuddar lite vid den förra vi gjorde.
Ettan: Ja. Men vi kan inte köra den där andra grejen, för de har redan gjort en spoof på CSI.
Ettan: Nån cybergrej då?

6 kommentarer:

Jonas sa...

Ja usch, så där låter det ju när man sitter och hittar på saker.

"Allt ska ju ha taglines nu för tiden" är ju i och för sig synnerligen underligt sagt.

Caroline Hainer sa...

Jag reagerar mest på "nån cybergrej då"?

En cybergrej.

Kristoffer Viita sa...

riktiga mad men det där.

Anonym sa...

Haha! Vilket café var det?

Caroline Hainer sa...

Tully's. Men jag vill inte hänga ut de där stackars reklammännen asså, jag vet ju att det låter cp-keff när man sitter och spånar. Men asså..är deras idéer kul? Och vad är en cybergrej?

De hade grå, stickade tröjor båda två. En var typ den som var crazy och spottade ur sig wack idéer, den andra var mer sansad och bah "Njae, det kanske är lite tveksamt"

Peter Hainer sa...

Blev det nagot bestamt om cybergrejjen?