onsdag 23 juli 2008

Pepp!

Peppad inför kvällen! Det blir en slags miniturnering i Jeopardy, med egna kategorier, kanske följt av hardcore snusk-Alfapet.
Jag har förberett mina två Jeopardy-kategorier redan; "Under kjolen" som handlar om tattare, zigenare och resande folk.
Och "Fördomar förr och nu" som handlar om roliga öknamn. Jag kan inte droppa dem här för dels skulle jag säkert få hit en massa fucktards genom nån skum sökmotor och sedan skulle jag ju avslöja svaren innan turneringen ens börjat.
Andreas har satt ihop något om barnaga och Thomas är inte den som är rädd för att köra lite on the edge-kategorier i gränslandet mellan politiskt inkorrekt och rent genant. Det är sådana spelare som vinner i längden. "Publiken älskar en gambler" är hans standardfras, när han satsar allt i sista frågan.
Som han alltid gör.
Niklas är klurigare, hans kategorier är aldrig vad man tror. "Små ord" innehöll till exempel frågan "Status Quos största hit"...
Tu-du.
Svar: "Vad är SMÅke on the water?"

Kommer bli en toppkväll!

4 kommentarer:

Svenska Larm sa...

Smoke on the water är väl ändå Deep Purple och inte Status Quo. Det blir ju ett just snyggt Jeopardy när man far med osanning.

/Vän av ordning

Peter Hainer sa...

Fel. Du skulle sagt

"vad ar Deep Purples Smoke on the water?"

Caroline Hainer sa...

Kategorin "Fördom eller sanning?" är för övrigt alltid poppis.

Caroline Hainer sa...

För övrigt är detta troligtvis det inlägg som fått flest utom-hemsidan-kommentarer någonsin. folk jag knappt känner har kommit fram till mig och sagt "Du, det är Deep Purple som gjort Smoke on the Water!"

Fan-fucking-tastic.