söndag 24 augusti 2008

Att resa eller inte resa

Ett pikant problem har infunnit sig: hur länge ska jag stanna i Venedig under filmfestivalen?
Ack, ack.
Det är tunnare i år än förra året med intervjuer. Hittills har jag bara lyckats roffa åt mig tre stycken. Tre! förra året stod de som spön i backen och när jag kom hem efter en veckas festivalfrossande hade jag med mig uppåt tjugo, tjugofem stycken i bakfickan.

Det är förresten Wes Anderson och Jason Swartzman till vänster. Bill Murray lurar längre bak till höger i bild.
Att förra årets festival var en personlig dundersuccé bekräftas härmed.

Men i år är det många filmbolag som av okänd anledning "inte har med" någon film på festivalen.
Crazy.
Så frågan är, ska jag åka ned i två dagar bara och plocka tre intervjuer, eller ska jag hänga lite längre och hoppas på det bästa?
Dags att ta på sig arbetsglasögonen (jag har ett par) och surfa flygbiljetter antar jag. Ingen vila, ingen ro för Der Freilanser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Häng lite längre. Man ska alltid hänga lite längre.

MANNY-KEN sa...

Men Venedig... Är det inte värt det bara för att få sparka löv på San Marco..?