torsdag 7 augusti 2008

En lista, i regntider

Jag roar mig med listor, såhär i regntider.

MINA INTERVJUOBJEKT

Tråkigaste person jag intervjuat: Andreas Wilson. Två timmar fulla av nonsens, klyschor eller ingenting. Citat: "Det är viktigt att få tid för sig själv ibland".
Roligaste person jag intervjuat: Rainn Wilson. Satan i gatan, jag skrattade verkligen hysteriskt. Genant!
Gillade också totally flaming Todd Hayes ("I'm Not There") som inte kunde sluta vifta med armarna. Ibland gick hans röst upp i falsett. Underbar.
Skönast: Keira Knightly som svor hela tiden och berättade om vilka ostar hon gillar bäst (getost med aska var en favorit). Kristin Davis var också fin, så snäll och rar. Hon gillar Charlotte, men skulle inte vilja ha hennes liv. "Jag gillar choklad och billiga kläder för mycket". Gulle!
Heder ska också ges åt Ben Affleck som bar lila skjorta, tuggade grönt tuggummi och sa "What up, guys?" när han kom in i rummet.
Snubbe: Svante Grundberg. Svarar "Socialstyrelsen" i telefon, medan han blåser ut en ciggpuff.
Otrevlig: Sarah Jessica Parker var inte direkt otrevlig men snorkig. "Alltså jag är inte min rollfigur, du kanske fattar det?" Detsamma gäller Cillian Murphy som sa "Är du en expert på irländska dialekter eller?".
Personer som dött efter jag har intervjuat dem: Heath Ledger och Anthony Minghella.
Mest fascinerande intervjun: Heath Ledger. OBS! Ingen efterkonstruktion! Vittnen finns!
Mest rörande: Keanu Reeves...en fri tänkare, den mannen. Utanför boxen.
Mesta möjliga showbiz-intervjun med både sång och dans: Hugh Jackman och Carola. Dock lite olika kaliber på de båda intevjuerna. Ber att få påpeka att Carola brast ut i sång tre gånger på en timme. Det var bara hon och jag i rummet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

SJP?

Caroline Hainer sa...

Sarah Jessica Parker. Jag skriver ut.

Svenska Larm sa...

Pratar vi om Keanu "har-inte-gjort-en-enda-vettig-roll-sedan-på-drift-mot-idaho-och-det-var-inte-ens-hans-förtjänst" Reeves?

Sus sa...

Men nä...
Jag är ju ett Carolafan.
Hon har alltså flippat.
På riktigt?

(Och vad sjöng hon????)

Caroline Hainer sa...

Flippat och flippat...kvinnan är en sångfågel helt enkelt. Hon spontansjöng när hon kände för det. Hon sjöng I evighet, tror jag, och sen hennes favoritbidrag genom tiderna till Eurovision som var nåt israeliskt.
Tredje låten minns jag inte vad det var. Då var jag fullt upptagen med att försöka se oberörd ut.

Och Larm - finns det fler Keanu Reeves än en? Nej.

Anonym sa...

Keanu har-inte-gjort-en-enda-vettig-roll-sedan-bill-och-ted-filmerna Reeves

Anonym sa...

Älskar såna här listor..mmm! Mest förvånande: Cillian Murphy. Trodde han var görsnäll, den lille hoben. Men där ser man.
Och Keanu kommer alltid vara en cooling efter Point Break. Oavsett hur lite han presterat efter det.

Anonym sa...

Bästa listan 2008. Än så länge...

Coola Kiera, det trodde jag inte.

Caroline Hainer sa...

Nej, det tror man ju inte. Men satan vad charmad jag blev! Jag ville verkligen bli hennes vän.