tisdag 5 augusti 2008

Jag - på kneget

Ja, det var ju såklart "typiskt", som mormor säger, att regnvädret skulle kicka in lagom till den planerade semesterveckan på Värmdö. Och här sitter jag vid datorn, på redaktionen, och räknar ned dagarna - timmarna - innan semestern kickar in.

Jag som sett framför mig lata dagar i chinosshorts och pikétröja. Looken man sportar hos alla som stavar Värmdö som Wermdö.
Jag skulle gärna bli en sån som stavar det Wermdö.
Jag måste inhandla en piké. Första steget.

Det är min enda semestervecka vi talar om. Typ. Och så blir det regn.
"Typiskt", som sagt.

Tja, inte annat att göra än att packa Alfapet, pussel och en trave pockets (har beställt Mötley Crüe-boken The Dirt för lite sommarsnask) och skänka en tanke åt alla stackare som travar runt i lera på Way Out West.
Suckers.

4 kommentarer:

MANNY-KEN sa...

Men det är väl nästa vecka va?

Caroline Hainer sa...

Både ja och nej. Från lördag. Eller söndag. Och så en vecka fram. Enligt Aftonbladet är det dödsdömt.

Sus sa...

Men du kan väl dricka skumpa på golfklubben?
Det funkar även i regn har jag hört.

Caroline Hainer sa...

Du har banne mig rätt! Skumpa i regnet, på golfbanan iklädd piké. Då har man banne mig FÖRTJÄNAT rätten att stava Värmdö med W!