söndag 10 augusti 2008

Skärgårdsdoktorn kan komma

I morgon blir det skärgården. En vecka på Värmdö. I regn. Jag packar...

* Alfapet
* Pussel
* Gummistövlar
* "Myssockor"
* "The Dirt" i pocket

Den skummaste skärgårds/semesterpackning världen skådat. Det kommer bli som ett slags Big Brother-vecka. Instängd i en regnig stuga mitt i ingenmansland. Självpåtagna "uppgifter" såsom att "lägga 1000 bitarspussel före lunch", och "göra anagram av Alfapetbokstäverna".

Kommer ju sluta med att någon (jag) går bananas och börjar skriva samma mening om och om igen på en skrivmaskin och sedan är det kökskniv och REDRUM för hela slanten antagligen. En människa kan liksom bara ta SÅ mycket regn i skärgårdsstuga.

Jag packar också ned ett paket med fem smördegsplattor som jag hittade i frysdisken på ICA. Tänkte göra croissants.
Ja, ni hör ju att det inte står helt rätt till.
Om ni inte hör från mig inom fem dagar så skicka skärgårdsdoktorn.

Inga kommentarer: