måndag 5 mars 2007

Det magiska slottet

Äntligen! Besökte Magic Castle i LA - en "members only"-klubb i Hollywood som består av ett slott fullt av magi. No, really. Tre eller fyra våningar, massor av dolda rum, konstiga trappor och gångar. En matsal. Ett par scener där man kan se trollerishower, och så massor av barer. Man måste vara uppklädd, visa respekt för utövarna av magi. Det roligaste var alla "up-and-close"-grejer, där man sitter vid samma bord som magikern och ser honom göra tricksen mitt framför ögonen. Mina vänner pekade på mig hela tiden när trollkarlarna/illusionisterna/magikerna frågade efter frivilliga eller nån som väljer nåt kort ur en kortlek. Trodde inte att jag var trollerifan, bara Potter-fan men lo and behold, nu ska det bli trollerilåda av!
Hemma tisdag. Har ett dygn resande framför mig. Mer info senare. Nu ska jag skaka fram dollarmynt ur örat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag messade dig precis om lunch, sen dog mitt batteri. Och jag är osäker på din mailadress. Så maila mig om du vill luncha!
Tjing,
/sofia

Anonym sa...

Jag lyckades kapa två trolleriböcker på radiobibliotekets gallring. Säg till om du vill ha dem. De har några år på nacken (1969 och 1973) och tricken är väl inte i Siegfried and Roy-klass men någonstans ska man ju börja.