torsdag 8 mars 2007

Steget bakom


Ligger efter med precis allting. Artikel som ska vara klar tills i morgon (Cillian Muprhy, den lille muppen), artikel som ska vara klar till måndag (Danny Boyle) och så cosbytröjor som ska inhandlas däremellan.
Ja, det kan verka out of place men cosbytröjan är en vital del i mitt tv-program. Alla som har Ztv markera 18 april i kalendern. Typ 21.00.
Men mest av allt ligger jag efter med Heroes. Nu har jag i alla fall sett näst sista avsnittet. Fler frågor än svar, kan man säga. Den främsta frågan är väl varför jag inte satt igång med Murphy-texten ännu trots att deadlinen är typ tolv timmars sömn bort. Nej, istället sitter jag fastklistrad vid en viss sida, redo att möta sista Heroes-avsnittet för den här gången. Funderar på en till kopp te istället för att fundera på passande rubrik på surkarten Cillian.
Vad är det för fel på mig?
Tror jag behöver semester. Har hört att LA är fint så här års.

4 kommentarer:

Jonas sa...

Är det för sent för en rubrik? Här är några förslag: "Silly Cillian", "Cillian - vad är det för ett jävla namn egentligen?", "Cillian - är du så jävla bra själv då?", "Det där som Cillian gjorde i Batman Forever, med att förånga allt vatten i ledningssystemet under Gotham City och på så sätt sprida gift, det hade inte funkat, för människor består till två tredjedelar av vatten och hade alltså kokat upp. Så dum är han, Cillian."
Nja, den sista var kanske för lång för att vara rubrik.
Men kanske som ingress eller klatschig avslutning?

Caroline Hainer sa...

Jag gillar "Cillian - vad är det för jävla namn egentligen?". Alternativt "Jag uttalar Cillian lite hur jag vill och skiter i att det ska vara KILLIAN".

Jonas sa...

Kanske hade en bra intervjufråga till Cillian Murphy, som obskyr referens till den klassiska syltfrågan till Paul Weller i "Måndagsbörsen", kunnat vara: "In Swedish 'killa' means to tickle, but that's not really what you mean with the name, is it?"

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=669764

Caroline Hainer sa...

Eller "If it is pronounced KILLIAN, why don't you just spell it with a K?"