fredag 30 mars 2007

Jag - en magiker!


Jag kan inte hjälpa det, jag har blivit besatt av trolleri. Jag vill börja på trolleriskola. Tror magi är en branch på tillväxt. Allvarligt, snart blir det magirenässans över hela världen. Det förutspår jag. Dessvärre verkar utbudet vara snålt. Den här "trolleriskolan" utstrålar till exempel inte riktigt den Mandrake-elegans jag låtit mig förföras av. "Att ha en ”farförälder”, som snyter femkronor ur näsan på barnbarnet, är inte alla barn förunnat!" är deras selling-point, och det biter inte riktigt på mig.
Den här mannen tror jag lite mer på i så fall. Jag gillar de här copy-fraserna, även om en viss sexism kan anas i skribentens sinne:

Du kan bli "mannen med tusen mysterier" - alla dörrar öppnas för dig- människor du inte känner vill bli dina bästa vänner och tilltala dig med respekt.

Det är ingen som vill övertala dig att anmäla dig till Egelos Trolleriskola. Tvärtemot vill vi avråda dig från att anmäla dig till Egelos Trolleriskola, om du inte är allvarligt intresserad av magi.

Dina läromästare är kända trollkarlar som bl.a. TORENO, ERLING SOLLAND, FINN JON, JAN CROSBY, PERINO, KURT BAI, CURTELLE m.fl.

Trolleri kan användas i många situationer. Som konferenciär kan du underhålla med humoristiska trick. Är du kursinstruktör eller föreläsare kan du få fram viktiga poänger med hjälp av en trolleridemonstration. Är du säljare, kan du fånga kundernas uppmärksamhet och förbättra din presentation!

Count me in, boys!

3 kommentarer:

Anonym sa...

There is only one real magiker... Oavsett hur duktig man blir på trix och trolleri så kommer man tyvärr alltid att förbli en blek kopia av Originalet. Och man vill ju faktiskt inte riskera att få publiken att ropa: Vart är Mandrake?! Vart är Mandrake?!

Caroline Hainer sa...

"Mandrake gör en hypnotisk gest"...ah, the dream, the dream...

Anonym sa...

För övrigt vill jag bli tilltalad med respekt. Därför ska jag gå kursen.