måndag 12 mars 2007

Intervju med producentlöftet C. Hainer


Hej Caroline Hainer, du jobbar just nu med ett program för Ztv. Hur går det?
– Bra. Tror jag. Vi ska spela in den här veckan, med start i morgon faktiskt. Jag är rätt spänd, även om jag nästa gång måste skriva in mig själv lite mer i manus. Nu håller jag bara i trådarna utanför bild och det får man ju ingen cred för.
Vad handlar programmet om?
– Uhm, jag vet inte hur mycket jag kan avslöja men de som följt Jazzhands en tid lär inte bli överaskade i alla fall. De lär känna igen sig i ton, jargong och ämne. Givetvis rör det sig om populärkultur. Och Cosbytröjan är med på en hörna. Men när är den inte med på en hörna?
Det är så trist när folk ska verka viktiga och svarar "Jag kan inte yttra mig".
– Meh! Jag kanske bryter nåt kontraktsbrott då! Inte vet jag! Men jag har ju sagt att det är populärkultur och Cosbytröja som gäller. Och att det blir ett jätteroligt program. Folk som läst manus eller på något sätt varit involverade håller med. Det blir en skrattfest utan like. Minns var du läste det först.
Jaja. När sänds det nu igen?
– Den 18:e april på Ztv.
Och det heter...?
– Popfakta.

NYINKOMMET FAKTA: Sändningsdagen är ÄNDRAD till den 26:e april!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Jag är ledig från jobbet den dagen! *bokar*

Caroline Hainer sa...

Tack för support! Tror att det är 21.00 men återkommer. Blie det något slags wrapup-party är du välkommen. Och alla andra trogna jazzhänder. Spread the word. Det är inte för sent att bli jazzanhängare ännu. /Producenten

Anonym sa...

Härligt, härligt .. tänk.. lille förortshålesonen switchbitch, gnuggandes armbåge med de rika och berömda i Den Kungliga Hufvudstaden :D

Anonym sa...

Doooh. Ingen ZTV har. Kan man se det pa natet?

Kristoffer Viita sa...

Jag har samma bekymmer som Peter... :(

Caroline Hainer sa...

Alltså, i och med det här digitala nätet så ska Ztv bli mer lättillgängligt. Kan det stämma? Ingen aning. Hoppas. Ztv ska också satsa på nätet så man kanske kan tänka sig att det finns där så småningom? Ska undersöka. Det ingår lite i min uppgift nu att sprida cosbytröjans budskap.