lördag 17 mars 2007

Extas. Plus återuppstånden Elvis.


Tillbaka från Dollykonserten. Mycket bra. Förutom ett förvirrande nummer som involverade en återuppstånden Elvis var allting femstjärningt. Kvinnan är ett proffs.
Jag var där med mamma (iklädd Dolly-tröja från Dollywood), hennes snubbe (skinnväst med fransar) och min kompis Fia (läderjacka, 70-talsjeans och scarf). Jag (rutig skjorta och snusnäsduk) köpte två t-shirts och hade kunnat tänka mig en tredje. Jag drabbas alltid av köpyra, har det efter mamma. Hon köpte också två t-shirts och ställde till en scen när Dollymuggarna visade sig vara slutsålda i pausen.
Köpyra, som sagt.
Imponerades för övrigt av att Dolly spelar blockflöjt. Det gjorde jag med, i tvåan, så jag vet hur svårt det är. Men framför allt hur mesigt det är. Det kräver sannerligen sin kvinna att hotta upp ett sådant instrument.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa med Dolly Parton är ju annars Kenny Rogers. "Islands in the Stream" är helt magisk! Men det kanske beror på att Kennyluringen är en sån där mysgubbe med skägg och grejer... Mmm.. country.

Caroline Hainer sa...

Har du sett menwholooklikekennyrogers.com? Skön sida. Och Dolly bjöd mycket riktigt på myslåten Islands in the stream, med en skön körsnubbe som Kenny-ersättare. Mycket bra. Hela Globen gungade.