onsdag 7 mars 2007

Livet i såpbubblan


Felbedömning från min sida? Får se i morgon då jag, precis som idag, tackat ja till att jobba hela dagen. Trots Ztv-grejen och diverse deadlines. Och jet lag. Dammit, I need a semla!
Men så är det. Man kan inte hänga med magiker varje dag heller.

Okej, så det här med Kanal 5. En jättemänniska och en minimänniska åker runt i Sverige tillsammans och provar gemytliga saker, skitglada över att de fortfarande har lite kändisskap att glida runt på, även om den begränsar sig till Sweden. Kanske är det roligt, vad vet jag, men när jag ser bilderna blir jag lite sorgsen inombords.
Jag får också mail från Richard Kiel själv, alltså Jaws. Jag intervjuade honom, vi kom bra överens. Han bjöd mig till hans hus, sa att jag kunde få simma i hans pool om jag ville. Han har skrivit en bok som heter "Hur man lyckas i business genom att använda de kristna principerna". Ordagrant översatt.
Så nu kanske ni fattar att jag blir lite sorgsen och beklämd när han, med en liten dvärg i släptåg, hakar på ett diffust tv-erbjudande från Channel Five in Sweden som innebär free resa, köttbullar och the joke is on them.
Men vad vet jag? Kanske är det kul? Fick ett till mail från jättemannen idag. Han frågar vad jag tycker om deras freakshow (han skriver inte freakshow).
Tja, vad säger man?

(PS. När vi ändå snackar om sorgliga halvkändisar känns en bild på Bubble Boy passande)

Inga kommentarer: