torsdag 12 juni 2008

Dolt hot

"– Jag vill gå tillbaka i det förflutna så att alla får veta varför Stig-Helmer är som Stig-Helmer är. Jag har planterat en del karaktärer som ska följas upp"

... säger Lasse Åberg till Expressen.

Jag reagerar givetvis på hotet "så att
alla får veta..."
Alla!
Varför måste alla få veta? Vissa av oss kanske inte vill veta.
Vi kanske inte bryr oss.
Måste verkligen alla få veta?

"Men se inte filmen då!" skriker nån smart rackare.
Men vilken film ska jag se då, när hela svenska filmkassan äts upp av Colin Nutley, Lasse Åberg och Arn? Ska jag bara förpassas till yankee-filmer resten av livet? Man kanske vill se något på sitt modersmål någon gång i livet, utan att behöva mötas av svärd, tjockisar i hästsvans eller old school-nördar med brillor. Eller?

Jag gillar inte Lasses hot.
Det är allt jag säger.

PS. Var det inte Nick Borgen som hotade med att ställa upp i Melodifestivalen ända tills han vann? Efter
We are all the winners gav han eller Christer Björkman upp. Någon sa nej i alla fall. Hint!

1 kommentar:

Urologen sa...

Priset tog han väl ändå med den fina dängan "world wide web", den där Borgen.

Endast slagen i sin föträffliga uselhet av årets "I love Europe" förövrigt.