fredag 13 juni 2008

Söderbröder glöder

I morgon blir jag söderbo.
Jag har redan fått känna på hur det kommer att bli.

"Jaha, du ska flytta till Sofo" säger folk och gör cittationstecken i luften.

"Har du skaffat dig en skranglig gammal Kronan-cykel ännu då?", säger Tv4-Leo.
"Ska du börja säga att det är så fin och avslappnad stämning på söder?", säger City-Pontus.
"Nu får du börja använda ordet 'sjaskig' lite mer", säger Chili-Henrik.

Min plan om att bli den levande klyschan misslyckas. Jag hade tänkt föregå dem, och dyka upp i tajt skinnjacka och Cheap Monday-jeans på våra lunchdates. Snacka om att det skulle vara skönt att "bo ute på landet ett tag", och dilla om nåt obskyrt band ingen bryr sig om.

Men nej. De hann före.

Sen försökte jag vara först med att kommentera DN-Mattias bildbyline på Hultsfredsbloggen på dn.se men även där misslyckades jag.
Han föregick mig genom att på bloggen skriva att folk velat kommentera hans bildbyline. Så även där slackade jag efter.

Och nu, som en sista efterkjälke, är jag sist ut med mina flyttgrejor. Jag flyttar i morgon. Jag ligger efter. Det står grejor på vinden. Jag är stressad. Jag ringde det trevliga paret jag byter lägenhet med och erbjöd en deal: jag tvättar inte mina fönster, så gör inte ni det heller, okej?

Så lumpet. Av mig. Men vad skulle jag göra? Alla hinner ju före nu för tiden.

Inga kommentarer: