måndag 2 juni 2008

Materialism = inte bra

Jag äger för mycket.
Jag har för många grejor.
Jag har saker med fåglar på. Hur många saker med fåglar på behöver en människa egentligen?
Jag har två garderober med kläder. Är det rimligt?
Nej, naturligtvis inte.

Idag har jag gett bort två köksstolar, fyra lampor och två sopsäckar "husgeråd".
Jag är galen.
Som ägt allt detta.
Och givmildhetens dagar är inte över heller, jag är godheten själv två veckor framöver och ger bort hur många fina saker som helst. För att slippa packa ned dem i en låda, bära dem och sedan packa upp dem igen.

Nån som behöver en väggklocka? Förutom "saker med fåglar på" är det en annan grej jag helt enkelt har för många av. Väggur.

Skänker också bort böcker. Bredvid mig ligger en fin bok med bilder som heter "Women of the Beatnik Era", till exempel. Anyone?
Och tidningar. Boy, don't get me started on tidningar...nån som vill frossa i Bon, amerikanska Glamour, Nylon och Lucky? Tag kontakt. Nu.

Jag blir trött bara av att skriva detta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh den boken vill jag ha! Är den bra?

Caroline Hainer sa...

Framför allt är den väldigt fin. Fotona är väldigt vackra. Och boken är din. Du får den av mig.