måndag 30 juni 2008

Guys don't make passes...

..at girls wearing glasses.

Sägs det.
Men jag vet inte.

Vad som däremot är sant, enligt Rainn Wilson, är att det inte spelar så stor roll om man är ful, tjock och har glasögon om man är en riktigt, riktigt rolig kille. Då faller tjejerna som bowlingkäglor.

Jag tror honom.
Han verkar inte vara någon som ljuger om sånt.

Han sa att så fort han började kunna få tjejer att skratta så fattade han hur man fick dem intresserade.

Och han var banne mig riktigt rolig. En högst förnöjsam intervju. Jag skrattade flera gånger, ibland ofrivilligt.

Vi bar båda glasögon.
Jag bär glasögon utomlands. Det är min grej. Linserna torkar på flyget. Det är den enkla sanningen.
Han pekade på mina och sina och sa "Se på oss, vi skulle kunna vara syskon".

Ja, Rainn, visst. Gärna det. Vi skulle have a blast. Jag fick ju till och med dig att garva genom att påpeka den uppenbara likheten mellan dig och Chucky. Du sa till och med att du skulle "save that one for an upcoming talkshow".
Eller också inte. Du skulle skämta hela tiden och flirta med alla mina tjejkompisar.

5 kommentarer:

30-nånting sa...

Det lät trevligt. Alltid kul att få skratta lite. Blev det något te förresten?

Caroline Hainer sa...

Både ja och nej! Det blev ett besök på Fortnum & Mason och deras te-avdelning som gör mig tårögd. Dock inget Wolseley.
Men å andra sidan sörplade jag i mig allt te jag kunde komma över på The Soho Hotel där intervjun hölls. Fantastiskt gott te. Inget vedervärdigt Lipton Yellow Label inte.
Och en tesil i äkta silver. Sånt uppskattar jag verkligen.

Jag snodde med mig en tvål. Kleptomani.

Thomas Bergsell sa...

Vem är Chuckie?

Caroline Hainer sa...

Den där mördardockan. Jag stavade visst fel förresten. Han heter Chucky. Ett betydligt fulare namn.

Anonym sa...

Haha, säger han att det räcker om man är riktigt riktigt rolig? Det stämmer ju INTE