tisdag 3 juni 2008

Världsklass

Får man skryta?
Ja, det får man väl nu när jag gått inför att klycha till mig så gott det går inför flytten till Södermalm (vi skippar "SoFo").
Journalister skryter en hel del så vitt jag förstår.

Jag har skrivit två skitbra grejor till nästa Pause, nämligen. Alltså verkligen skitbra. En grej om Sex & the City, och en om Batman.
Detta samtidigt som jag lyckats förvandla hela vardagsrummet till ett par lådor i hörnet. Mitt vardagsrum är borta. Kvar finns ett par lådor. Jag tycker att det är beundransvärt.

Det finns fortfarande lite fina saker som ligger på köksbordet och väntar på att bli bortskänkta. Vem vill ha:

* ett vackert videoband med Everything But the Girl-videor?
* en sliten jeansjacka från Acne, herrmodell med galen/snygg krage? Stl M?
* "Freakonomics"? Kul bok.
* ett sällskapsspel: Scrupler.
* DVD: Oliver Stones Talk Radio. Sevärd men inte klockren.
* två gamla glödlampor från femtiotalet i lustiga förpackningar?

Kom och hämta. Det finns mer. Massor.

7 kommentarer:

Peter Hainer sa...

Jeansjacka eyh.
Vad funkar till sant? Med jeans tycker jag det blir lite for mycket cowboy.

Caroline Hainer sa...

Jag kör cowboy. Bara vitt finns med i bilden. Typ vit t-shirt under. Då blir det Urban Cowboy och det är något helt annat.

Peter Hainer sa...

Jeansjacka + jeans, alltsa?

Aven fall jeansen inte ar i samma ton som jackan?

Caroline Hainer sa...

Njae, det förutsätter väl nästan att det är ton i ton? Annars blir det lite pundare över det hela.

Peter Hainer sa...

Modematematik.

Borde inte ton i ton bli = uniform, som ar storre/varre an > cowboy

?

Najas.

Siktar in mig pa att under fredagen fraga om ledighet andra veckan i Augusti. Nagot pa schemat da?

running from what? sa...

Jackan! Åh! Den vill jag haaaaa! Ton i ton funkar på vissa, Vincent Gallo t.ex. Jag däremot måste ha olika toner, jeansrustningen passar inte mig alls.

Caroline Hainer sa...

Jackan är din! Du får den precis när du vill, men det måste ske snart. Utrensning, vettu.