onsdag 3 september 2008

En rokad!

Jag har gjort en rokad, en helomvänding. Ni kommer inte tro det.
Samtidigt är det logiskt. Varför inte? Kunde Susanne Ljung kan väl jag.
Jag ska börja skriva om skönhet.
Det utesluter inte film.
Film och skönhet går hand i hand.
Nej, alltså, jag ska inte skriva på ett sånt där tjejtidningssätt, där man rabblar produkter och pris bara. Nej, skönhet som i skönhet. Som i essä, analys och den perfekta röda nyansen på nagellack (som ju faktiskt är L'Oreals Shine and Resist 505, helt otippat).
Sånt.
Skönhet som i stora ögonbryn och utåtstående Amanda Seyfried-glosögon. Och Tom Ford för Estée Lauder.
Ja, sånt.
Skönhet alltså. Och film. Jag breddar mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vad kul (tycker jag förstås som inbiten skönhetsbloggare på bjooti.net). Är det för DN perhaps?

Caroline Hainer sa...

Nej...jag lämnar min plats som filmredaktör på en viss tidning för att bli skönhetsredaktör på samma tidskrift!

Anonym sa...

Vad spännande!