tisdag 16 september 2008

Kontorsvana

Man får andra matvanor på kontor. Gästspelar på Allt om Stockholm den här veckan med nine-to-five-tider och äter personalmat varje dag.

Stora portioner med pulvermos och "jerkkryddad" fisk till exempel. Jag äter upp allt. Bröd till det, och en assiett med pizzasallad. Kanske en bit choklad på det om någon av kollegorna bjuder. Vilket de gör.

Lite road är jag över maten, smaker man aldrig lagar till hemma. Samtidigt är det skrämmande hur mycket hungrigare man blir av att sitta på en stol framför en dator inne på Aftonbladet jämfört med att ligga hemma i soffan och slöskriva på en iBook. Hur ska jag tolka det?

Idag har jag förresten börjat skönhetsblogga på Bon
Min blogg heter Bon Beauty Talk.
'Cause that's what it is.

3 kommentarer:

Peter Hainer sa...

Later som en skolkafeteria. Trots alla andlosa stallen kor jag, ofta, nastan samma stuk har; vasterlandskt" lunch-set med sallad, brod, liten soppa och kaffe till sjalva ratten som ar nagot slags pasta eller "steak" jag onskar var...Jerkkryddad.

Jerks.

Anonym sa...

Vad är en svensk jerk och hur kryddar man med den..? Associationerna haglar vilt. Ett djur, en svamp, en sten (lite knastrigt för tänderna men bra för matsmältningen) eller en stackars grillad kille.

Caroline Hainer sa...

Dessvärre gav inte fisken i sig några ledtrådar. Kryddan var röd, det är nog den enda jag med säkerhet kan säga.