torsdag 12 april 2007

"80-talets kanske viktigaste plagg"


På förekommen anledning... Yes box! Det är lite Ztv i ropet just nu. Tanken är att satsa på lite nya förmågor, som då det begav sig, och man kan väl säga att jag är en. Jag har skrivit ett tv-program som heter POPFAKTA: Cosbytröjan. Det är jätteroligt. Alla kommer att älska det.
Jag, och fyra andra "team" har gjort varsitt program under vinjetten "100 Lax". Det är vitt skilda saker det rör sig om. Vårt program är nog minst trendiga och minst begripliga för kidsen av dem alla. Men förhoppningsvis är det roligt, i synnerhet för alla runt trettio. Det handlar om Cosbytröjan, 80-talets kanske viktigaste plagg. Det blir en historisk genomgång och diskussion med experter. Se det på Ztv den 26 april kl. 22:00!
Jag själv syns inte i programmet alls, men idén är min och manuset är mitt. Här är en bild på mig, programledaren Fia och Stealing Shots-killarna som sköter allt det tekniska. Robban och Yasse heter de.
(Till alla gamla läsare: ledsen att jag tjatar om det där programmet i tid och otid.)

8 kommentarer:

Jakopp sa...

Nejdå, kattfan har sina piprensare och min gode gamle far som sitter kattvakt. När råttan är borta dansar katten på bordet, brukar det väll heta..

Har du katt?

Caroline Hainer sa...

Jag önskar att jag hade katt. En gång hade jag två katter. Sedan blev jag allergisk. Jag saknar dem. Jag klappar alltid på stray cats som stryker omkring här i Kransen. Jag önskar att jag hade katt.

Anonym sa...

Betyder det här att man, om man bara tittar, får reda på vad det magiska med Cosbytröjan verkligen är? Jag förstår ju fortfarande inte tjusningen, liksom...

Caroline Hainer sa...

Tjusningen med programmet? Åh, du sårar mig. Eller menar du tjusningen med Cosbytröjan? Ja, det kan man säga att man får reda på. Eller i alla fall vad den fula tröjan haft för betydelse för oss alla. För musiken, filmen, modet och...vår samtid. Stora ord, men sanna.
Det är ett undersökande program, med utbildningssyfte.

Anonym sa...

Borde in Cosbytröjan slå hårt snart? Det har ju varit inne ett tag att se förjävlig ut. Och var inte Cosbytröjan svindyr?

Caroline Hainer sa...

Exakt! Och ja, när de först kom var de skitdyra. Trevligt att konversera med en sån cosbyinitierad människa som du, Joel!

Anonym sa...

Tja, bortsett från att Cosbytröjan var stor, så var den också STOR. Jag har sett ett av dessa plagg utställt på MOMI i Queens och det var inte bara det största plagg jag sett utan kanske det största enskilda föremålet på muséet.

Nippe

Caroline Hainer sa...

Fantastiskt. Helt enkelt fantastiskt.